Το ελληνικό θρίλερ του Σωτήρη Τσαφούλια, που απέσπασε πολύ καλές κριτικές και εντυπωσίασε το κοινό, είχε αποσυρθεί από τις κινηματογραφικές αίθουσες εξαιτίας των δολοφονικών επιθέσεων εναντίον οδηγών ταξί στις αρχές του 2017
Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος ανέβασε πριν από λίγες μέρες ολόκληρη την ταινία στο λογαριασμό του στο YouTube, για να την παρακολουθήσουν όσοι δεν πρόλαβαν να τη δουν στους κινηματογράφους. Οι προβολές έχουν ξεπεράσει τις 400.000 μέσα σε 2 εβδομάδες, τα σχόλια κάτω από το βίντεο στην πλειοψηφία τους είναι διθυραμβικά, ενώ πολλοί είναι εκείνοι που ευχαριστούν το σκηνοθέτη για το upload.
λίγα λόγια…
Αθήνα 2015. Πέντε δολοφονίες. Κοινό χαρακτηριστικό, αρχαία ρητά του Πυθαγόρα στους τόπους των εγκλημάτων. Ο Δημήτρης Λαΐνης, καθηγητής εγκληματολογίας, αναλαμβάνει να λύσει το μυστήριο που κρύβεται πίσω από τους πέντε φόνους, οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους. Αναπάντεχοι σύμμαχοι του Λαΐνη στο να ξεμπλέξει το πολύπλοκο και επικίνδυνο αυτό κουβάρι, οι φίλιοι αριθμοί του Πυθαγόρα, κι ένας καθηγητής μαθηματικών. Θα καταφέρει να λύσει το μυστήριο και να αποκαλύψει την αλήθεια;
Στην ταινία παίζουν οι ηθοποιοί: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Δημήτρης Καταλειφός, Μάνος Βακούσης, Γιώργος Χρυσοστόμου, Κόρα Καρβούνη, Ιωάννα Κολιοπούλου, Αννα Καλαϊτζίδου, Βασίλης Ρίσβας, Αντώνης Αντωνίου, Νατάσα Ασίκη, Μπάμπης Γιωτόπουλος, Βαγγέλης Αλεξανδρής , Δημήτρης Μαύρος, Μαίρη Νέγρη, Μαρία Γουδή, Ιάσωνας Παπαματθαίου, Ηλίας Πετροπουλέας, Έλενα Τυρέα, Σωκράτης Αλαφούζος και guest όπως: Φρανσουά Κλουζέ (στη μοναδική μέχρι σήμερα εμφάνισή του σε ταινία ελληνικής παραγωγής).
Η ταινία έκανε την πρεμιέρα της στο 57o Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποσπώντας δύο βραβεία: Βραβείο Κοινού FISCHER Ελληνικής Ταινίας – Μιχάλης Κακογιάννης και Βραβείο Νεότητας.
Πώς συνδέεται όμως με τις δολοφονίες; Λίγες μέρες πριν την πρώτη δολοφονική επίθεση εναντίον ενός οδηγού ταξί στην Κηφισιά, στις αρχές Φεβρουαρίου του 2017, το «Έτερος εγώ» προβλήθηκε σε αίθουσα κεντρικού κινηματογράφου της Αθήνας (στην αίθουσα V-MAX των Villageστο TheMall). Στο τέλος της προβολής, ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση με τους συντελεστές της ταινίας. Τότε ένας θεατής ρώτησε χαρακτηριστικά τον Σωτήρη Τσαφούλια: «Σας πέρασε ποτέ από το μυαλό όταν γράφατε το σενάριο, πως θα μπορούσε να εμπνεύσει κάποιον να κάνει κάτι αντίστοιχο στην πραγματική ζωή;». Λίγο αργότερα o παράξενος θεατής αποχώρησε διακριτικά από την αίθουσα. Θεατές που παρακολούθησαν την συγκεκριμένη προβολή ενημέρωσαν την αστυνομία ότι ο άντρας ταιριάζει με την περιγραφή που δόθηκε στη δημοσιότητα για το φερόμενο ως δράστη.
«Στα πλαίσια της έρευνας, με κάλεσαν να επιβεβαιώσω την πληροφορία που έλαβαν και να παραδώσω ό,τι υλικό υπήρχε από τη συγκεκριμένη εκδήλωση προκειμένου να συνδράμω στις έρευνες, αίτημα στο οποίο ανταποκρίθηκα, ευχόμενος ο άνθρωπος που έκανε την ερώτηση το βράδυ της 7ης Φεβρουαρίου να εμφανιστεί, προκειμένου να αποδειχθεί πως η σύνδεση του δράστη με την ταινία είναι απλά μια τραγική σύμπτωση.Υπό το φως λοιπόν των τελευταίων εξελίξεων, αποφάσισα να αποσύρω την ταινία από τους κινηματογράφους, όχι φυσικά διότι αναγνωρίζω κάποια σύνδεσή της με τον δράστη της Κηφισιάς -άλλωστε, όπως δήλωσα, η πραγματική ζωή και η μυθοπλασία είναι δυο δρόμοι παράλληλοι που δεν συναντιούνται ποτέ- αλλά προκειμένου να μην παρεξηγηθούν οι προθέσεις οι δικές μου και των συνεργατών μου στην προσπάθειά μας να συνδράμουμε στις έρευνες» δήλωσε χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης.
Η ταινία έχει μία ενδιαφέρουσα πλοκή και έναν χαρακτήρα του οποίου τα κίνητρα για να ξεδιπλώσει το νήμα της υπόθεσης είναι πειστικά. Για ελληνική παραγωγή, η ταινία έχει ένα πολύ καλό production value και δεν ξεπέφτει σε φτηνές προχειροφτιαγμένες σκηνές, όπως πολλές άλλες των τελευταίων χρόνων. Η τομή του φιλμ αφορά τόσο το επίπεδο της πληρότητας όσο και την ουσιαστική πρωτοτυπία του σεναρίου: είναι το πρώτο ελληνικό μαθηματικό θρίλερ και ένα από τα λίγα παγκοσμίως.
Ο «Έτερος Εγώ» έχει να πει πολλά για το νόμο και τη δικαιοσύνη μέσα σε ένα διεφθαρμένο κόσμο και αποτελείται από πολύ σασπένς και καλοφτιαγμένες γκροτέσκ σκηνές σε μία ιστορία με συνεχείς ανατροπές και δράση με εκπληκτική κλιμάκωση προς την κορύφωση.
Είναι μια δυναμική και άρτια δομημένη προσπάθεια, που σίγουρα αποτελεί διαφήμιση για το Ελληνικό σινεμά και δείχνει το δρόμο. Σίγουρα αξίζει το χειροκρότημα μας.
Ένα βήμα τη φορά.
► γράφει η @zoe kakotrichi ► musica radio