Η «αναπόφευκτη» επιστροφή του αρχιτέκτονα του μινιμαλισμού στην Ελλάδα το Σάββατο 19 Σεπτεμβριου
Ποιος μπορεί να ξεφύγει από τη γοητεία της μουσικής ιδιοφυΐας του Wim Mertens; Ο δεσμός που ενώνει το Βέλγο μουσικό με το ελληνικό κοινό μοιάζει ακατάλυτος.
Το Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2020, θα εμφανιστεί στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων στο πλαίσιο της περιοδείας του με το σιβυλλικό τίτλο Inescapable Tour που σηματοδοτεί την 40η επέτειο της μουσικής του καριέρας (1980-2020). Η παράσταση θα δοθεί για περιορισμένο αριθμό καθιστών θεατών.
Για να γιορτάσει την 40η του καλλιτεχνική επέτειο, ο Βέλγος συνθέτης παρουσιάζει ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα που καλύπτει όλη την καλλιτεχνική του πορεία από το 1980 έως σήμερα. Ο Mertens θα προσφέρει στους θαυμαστές του μια επιλογή γνωστών συνθέσεών του και παράλληλα θα τους συστήσει το άλμπουμ του, The Gaze of the West που κυκλοφόρησε μέσα στο 2020.
Ο Wim Mertens, αναγνωρισμένος συνθέτης, συγγραφέας και ερμηνευτής, άρχισε να δημιουργεί μουσική το 1980, αφού πρώτα εργάστηκε ως μουσικολόγος και ραδιοφωνικός παραγωγός. Η πρώτη του κυκλοφορία For Amusement Only, είναι μια ηχογράφηση ηλεκτρονικής μουσικής για την οποία χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά ο ήχος των μηχανών φλίπερ. Ακολούθησαν τα έργα At Home-Not at Home (1981), Vergessen (1982), Struggle for Pleasure (1983) και το album Maximizing the Audience το 1984. Πλέον, ο μουσικός κατάλογος του Mertens μετρά περισσότερες από 70 κυκλοφορίες.
Αναπόφευκτα.
Ο «Αναπόδραστος» κος Mertens επιστρέφει.
Κανείς δεν ξεφεύγει από τη «στοιχειώδη» μουσική του αρχιτέκτονα του μινιμαλισμού.
Τα τελευταία 40 χρόνια, έχει αναπτύξει την προσωπική του, μουσική «γλώσσα», χρησιμοποιεί ένα κανονιστικό λεξιλόγιο, συνθέτει για διάφορα οργανικά σύνολα ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί φωνητικές συνθέσεις και κομμάτια για συμφωνικές ορχήστρες.
Ο Mertens έχει καταφέρει να βρει τις δημοφιλείς παραμέτρους της σύγχρονης μουσικής:
Στη μουσική υπάρχει πάντα η διαφορά αυτού που βλέπεις και αυτού που ακούς… εγώ λέω ότι βλέπεις αυτό που ακούς. Ο ακροατής πρέπει να καταλάβει μέσω της ακοής. Να απομακρυνθεί από συμβατικούς κώδικες, όπως η γλώσσα, και να κατανοήσει με καθαρότητα τη δημιουργία του συνθέτη… Μεταφράζω τη σιωπή σαν μία φάση μέσα στη μουσική. Ενσωματώνω στοιχεία της σιωπής και της ατονικότητας στη μουσική μου, μακριά από τους κανόνες της παράδοσης, δήλωσε σε συνέντευξή του το περασμένο φθινόπωρο.
Ο ίδιος ομολογεί ότι φιλοδοξία του είναι να δίνει παραστάσεις που ταλαντεύονται «μεταξύ ενέργειας και πράξης» ή ακόμα και μεταξύ του «Εμείς που είμαστε Εγώ» και του «Εγώ που είμαι Εμείς». Όπως εξηγεί: Το κοινό καθορίζει τελικά την ενέργεια του έργου που θα δημιουργηθεί. Η σχέση μεταξύ του συνθέτη και του κοινού βασίζεται στην εμπιστοσύνη ή αλλιώς: «κάνω ό,τι συμβαίνει». Είναι αλήθεια ότι ο δημιουργός γνωρίζει ποιο είναι το καθήκον του. Έτσι, όταν ηχήσει ο πρώτος τόνος, η παράσταση μετατρέπεται σε μια «απόδοση στο καθήκον.
● Η πώληση εισιτηρίων γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά ● Την ημέρα της συναυλίας δεν θα λειτουργούν ταμεία. Τα εισιτήρια αγοράζονται ως μονά, group των 2 και group των 4 (οδηγίες αγοράς στο πλάνο). Οι πελάτες παρακαλούνται για αποφυγή συνωστισμού και για την γρήγορη εξυπηρέτηση τους την ημέρα της συναυλίας να προσέλθουν με το εισιτήριό τους εκτυπωμένο, ή σε ηλεκτρονική μορφή με το barcode σε εμφανή θέση. Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την είσοδο-έξοδο στον χώρο και συστήνεται κατά την διάρκεια της συναυλίας.
Με την υποστήριξη της πρεσβείας του Βελγίου στην Αθήνα