Οι Rootz Radicals από τη Γερμανία δημιουργούν Reggae και η Κωνσταντίνα Καρατζόγλου ξεδιπλώνει τις γνώσεις της σε αυτό το είδος μουσικής σε μια αποκλειστική συνέντευξη
Νοέμβριος, ένας μήνας μετάβασης και αλλαγών σε όλα τα επίπεδα. Γυρίζεις λίγο το βλέμμα πίσω και κοιτάζεις τι έχεις κάνει όλη τη χρονιά, όπως επίσης τι θα ήθελες να κάνεις την επόμενη. Κάτι που δεν είχα σκεφτεί ποτέ ότι θα κάνω είναι να ασχοληθώ με τη reggae μουσική. Όχι ότι δεν μ αρέσει, απλά είναι ένας είδος δεδομένο στο δικό μου κεφάλι, που ανήκει σε κάποιο κλειστό κουτάκι, το οποίο ανοίγει σε πολύ συγκεκριμένες φάσεις στη ζωή μου. Έτσι λοιπόν προς τα τέλη της χρονιάς, άδραξα την ευκαιρία και είπα ναι στο challenge του Σέμη να κάνω μια συνέντευξη τους Roots Radicals, μια 5μελή μπάντα με καταγωγή το Regensburg της Γερμανίας. Κάπου το 2013 ξεκίνησαν και δες με προσοχή ποιοι είναι και τι κάνουν.
► go to the bottom of the page to find the English text
– Rootz Radicals…θα έλεγε κανείς πως το όνομα της μπάντας είναι λίγο οξύμωρο. Πως εμπνεύστηκε και τι θέλετε να δείξετε μ αυτό;
CHRIS: Γενικά, είμαστε όλοι πολύ δραστήριοι, και νομίζω ότι με αφορμή αυτό το γνώρισμα μας, μπορούμε να λέμε ότι είμαστε πραγματικά «ριζοσπαστικοί» για τη ρέγκε. Όλοι όσοι έχουν κάνει ένα soundcheck μαζί μας θα το γνωρίζουν ήδη αυτό. Έτσι, δίπλα στις υψηλές προτεραιότητές μας στη μουσική, η ίδια η μουσική είναι επίσης η ύψιστη προτεραιότητα στη ζωή μας κατά κάποιο τρόπο. Όλοι μας «κάνουμε» μουσική υπερβολικά και είμαστε αφοσιωμένοι σε αυτό αρκετά. Περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας μαζί, κυρίως δουλεύουμε μαζί σαν ομάδα, γράφοντας, ηχογραφώντας, προωθώντας αυτό που κάνουμε με τους Rootz and Radicals. Αυτή η μπάντα είναι πραγματικά η οικογένειά μας. Και νομίζω ότι εδώ είναι που έρχεται το Rootz στo ονόμά μας. Έτσι, οι Rootz and Radicals δεν σημαίνουν μόνο ότι είμαστε ριζοσπαστικοί σχετικά με την προέλευση της ρέγκε, γιατί εκτός από τις αυτές τις ορίτζιναλ εκδοχές κάνουμε επίσης πολλές απόπειρες σε, Afrobeats, Rocksteady, και HipHop κομμάτια. Άρα δεν είμαστε μόνο μια μπάντα βασισμένη στις «ρίζες» του είδους. Το όνομα rootz, υποθέτω, είναι εκεί για να υποδεικνύει τα θεμέλια, ξέρεις. Το απαρχές που πρέπει να έχει ο καθένας μας όχι μόνο στη μουσική, αλλά στη ζωή γενικότερα, κάτι που είναι οι ρίζες μας, η οικογένειά μας. Για κάποιους είναι η καταγωγή τους, για μας, είναι η μπάντα.
– Προσωπικά, θεωρώ τη reggae, μια επαναστατική μουσική. Εγώ την είχα ψάξει στην εφηβεία μου, τότε που πίστευα ότι μπορώ να αλλάξω τον κόσμο. Πιστεύετε ότι κάνετε ένα μουσικό ξέσπασμα με τη μουσική σας;
UNO: Σίγουρα, η μουσική είναι κάτι που μπορεί να μεταφέρει τα πράγματα στο μυαλό των ανθρώπων με τρόπο που κανένα άλλο πράγμα δεν μπορεί. Ο ήχος είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο. Κατά τη γνώμη μου, η μουσική που κάνει διακρίσεις μεταξύ των ατόμων δεν έχει καμία αξία, ακόμα κι αν είναι η ρέγκε. Η ρέγκε από μόνη της δεν κάνει τα πράγματα πιο ιερά. Η μουσική είναι εκεί για να συγκεντρώσει όλους τους ανθρώπους, και αυτή είναι η πραγματική του αξία. Είναι εκεί για να αγγίξει την καρδιά σου με ένα σοβαρό και θετικό τρόπο, αυτή είναι η πραγματική δύναμη της ρέγκε. Μπορεί να σου πει κάτι πολύ αληθινό. Και κάτι που είναι αληθινό και επίσης άβολο ταυτόχρονα, με αυτό τον τρόπο, η ρέγκε αντιμετωπίζει ανθρώπους με προβλήματα ώστε να μπορούν να συσχετιστούν με τη μουσική. Οι άνθρωποι που δεν ακούν τους στίχους μερικές φορές σκέφτονται ότι η ρέγκε είναι μόνο μια θετική μουσική. Σίγουρα όχι. Είναι πολύ σοβαρή μουσική. Αλλά αυτή η θετική σοβαρότητα, η αυτοπεποίθηση και η ταπεινοφροσύνη, είναι αυτό που είναι σημαντικό και ελκυστικό για τη ρέγκε.
Και όπως εσύ, πιαστήκαμε όλοι από τη δύναμη του ήχου κατά τη διάρκεια της παιδικής μας ηλικίας, και στην εφηβεία μας, ναι. Με αιχμαλώτισαν αμέσως όταν η μαμά μου, μου έδωσε ένα CD με τίτλο “μαγική ρέγκε” είχε όλους τους θρύλους πάνω του, και τη στιγμή που άκουσα αυτό το CD ήξερα τι ήθελα να κάνω. Επίσης, συναυλίες του Genteman και της FarEastBand μας ενέπνευσαν πολύ, πήγαμε εκεί μαζί, και αυτές ήταν οι στιγμές που γινόταν ολοένα και πιο ξεκάθαρο για εμάς τι είναι αυτό το είδος η ρέγκε που θέλουμε να είμαστε μέρος και να συμβάλουμε σε αυτήν. Είμαστε σίγουρα ευγνώμονες που είμαστε σε θέση να έχουμε ένα μέρος αυτού του παγκόσμιου κινήματος.
– Το είδος της μουσικής σας είναι reggae dancehall, θα ήθελα να μου πείτε μια συνεργασία με κάποιον μεγάλο καλλιτέχνη του είδους σας, που θα θέλατε να κάνετε.
Chris & Uno: Gentleman
– Ποια είναι η κύρια πηγή έμπνευσης για τα τραγούδια που γράφετε; Έχετε επισκεφτεί ποτέ την Αφρική, ή τη Νότια Αμερική, οι οποίες είναι χώρες που έχουν γεννήσει το είδος που παίζετε;
CHRIS: Ναι, επισκεφθήκαμε την Τζαμάικα, τη χώρα όπου γεννήθηκε η ρέγκε. Για το πρώτο μου ταξίδι στην Τζαμάικα, είχα την τιμή να πάω στο University of the WestIndies ως μαθητής στη μονάδα της ρέγκε. Ο Uno ήρθε κι αυτός για λίγο καιρό μετά τις εξετάσεις. Τότε ήταν που κάναμε το βίντεο August Town Sound and Gal Weh in Deh . Κάναμε ένα άλλο μουσικό βίντεο, καθώς και για το Israel Riddim που παρουσιάστηκε λίγο μετά. Ήταν μια πολύ κρίσιμη στιγμή για εμάς και με μεγάλη έμπνευση. Έχει επηρεάσει το πώς αντιλαμβανόμαστε τη ρέγκε σαν μουσική. Όχι μόνο τον τρόπο που παίζεται και εκτελείται, αλλά επίσης, φτάσαμε πιο κοντά στην κατανόηση ότι η Ρέγκε μουσική είναι μια ειλικρινή κατακραυγή για έναν καλύτερο κόσμο. Έτσι, αγαπάμε την Τζαμάικα και είμαστε πολύ ευγνώμονες που είχαμε όλες τις ευκαιρίες που είχαμε.
– Το κομμάτι που άκουγα καθώς έβγαζα τις ερωτήσεις για τη συνέντευξη ήταν το ‘’way we all come from’’ και πραγματικά κουνούσα τα χέρια μου, έγραφα και ξανά από την αρχή. Δυο λόγια για αυτό το ξεσηκωτικό τραγούδι;
UNO: Αυτό το τραγούδι ήρθε σε μας κατά τη διάρκεια του πρώτου μεγάλου μεταναστευτικού κύματος που ήρθε στη Γερμανία από την Αφρική περίπου το 2013. Κατά τη διάρκεια εκείνης της εποχής είχαμε μεγάλα πάρτι με ανθρώπους από όλη την Αφρική. Νιγηρία, Σιέρα Λεόνε, Γκάμπια, Κόνγκο, Σενεγάλη, Ουγκάντα και τι δεν είχαμε. Το τραγούδι Way We All Come From περιλαμβάνει επίσης έναν καλλιτέχνη από τη Σιέρα Λεόν, ονόματι ΜπλακΦόρεϊ. Φυσικά, αγκαλιάσαμε τις καταστάσεις και υποθέτω ως ρέγκε μπάντα, προσελκύουμε πολλούς λάτρεις της μουσικής που ήρθαν στη Γερμανία εκείνη την εποχή. Τότε η πολιτική κατάσταση σχετικά με τη μετανάστευση ήταν πιο χαλαρή και η κοινωνία δεν είχε χωριστεί σε πολιτικά άκρα όπως σήμερα. Έτσι, βασικά, όλοι όσοι ήταν στη μικρή μας πόλη ήταν χαρούμενοι βλέποντας την κοινωνία να γίνεται πιο ποικιλόμορφη και βλέποντας τους πάντες να περνάνε καλά με τόσους πολλούς διαφορετικούς πολιτισμούς. Έτσι, υποθέτω ότι μας θύμισε ότι όλοι ταξιδεύουμε στο ίδιο σκάφος και όλοι έρχονται και πηγαίνουν με τον ίδιο τρόπο.
Ήταν μια καλή στιγμή, μπορείτε να το δείτε στο βίντεο του τραγουδιού. Περάσαμε πολύ καλά. Εννοώ ότι εξακολουθούμε να έχουμε και συνεργασίες με αφρικανούς καλλιτέχνες, που έχουν πάρει ένα πολύ επαγγελματικό επίπεδο τώρα. Για παράδειγμα, ο Φρέντι Γουίζ, το τεράστιο Bad Government που κάναμε μαζί του, χτύπησε τα παγκόσμια ρέγκε τσαρτς στο #11. Αυτό μας εξέπληξε πραγματικά, αλλά τα εύσημα εδώ όλα πάνε πίσω στον καλλιτέχνη. Bad Government Σίγουρα είναι μια αδύναμη μελωδία.
Ο Freddie άκουσε για τους Rootz and Radicals από την αφρικανική κοινότητα στο Μόναχο και επίσης από εκεί τον έστειλαν στο στούντιό μας γιατί ζητούσε να καταγράψει κάποια ρέγκε & dancehall. Μια μέρα, χτύπησε την πόρτα μας και είπε ότι ήθελε να το ηχογραφήσει. Έτσι, είπαμε: “Εντάξει τραγούδα”. Όταν ηχογραφήθηκε, μας έπεισε η βαθιά και ισχυρή φωνή του, και επίσης η αύρα του, και έτσι τον ζητήσαμε. Έτσι δημιουργήθηκε το Bad Government.
– Ποιο ήταν το live που σας έκανε να νιώσετε, ότι ο κόσμος νιώθει ακριβώς αυτά που λέτε;
CHRIS: Ουάου , Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση. Με άλλα λόγια, πού είχαμε την πιο εκστατική στιγμή με το ακροατήριό μας; Χμ, δύσκολο να πω, ίσως ότι ένα βράδυ παίξαμε στο Φεστιβάλ Reggaejam στην Αυστρία. Ήμασταν το τελευταίο συγκρότημα που παίζαμε εκείνο το βράδυ και το πλήθος ήταν άγριο ήδη μετά από μια πολύ ισχυρή συναυλία της Irie Vibration. Νομίζω ότι υπήρχαν περίπου 3000 άνθρωποι που ήταν τόσο ξαναμμένοι και το μέρος είχα πάρει φωτιά. Και η τοποθεσία ήταν πολύ παιχνιδιάρικη. Μας αρέσει να θυμόμαστε εκείνη την ημέρα, για παράδειγμα, Ναι, σίγουρα είχαμε μια πολύ στενή σχέση με το ακροατήριο εκεί, Ναι, αλλά υπάρχουν περισσότερες παρόμοιες εμπειρίες, όπως το Φεστιβάλ Ίστροκ, οπότε είναι πραγματικά δύσκολο να πω.
– Η Γερμανία, η χώρα που κατάγεστε και ζωντανεύετε τη μουσική σας, είναι μια χώρα που εμείς τουλάχιστον, τη βλέπουμε λίγο πιο strict, συνολικά. Πιστεύετε ότι αυτό έχει αντίκτυπο στη μουσική σας;
CHRIS: Πράγματι, είμαστε αυστηροί με όλα όσα αφορούν τη μουσική μας. Ναι, σίγουρα προσπαθούμε να έχουμε πολύ υψηλά στάνταρτ. Αλλά πάντα πρέπει να βρίσκεις την ισορροπία, γιατί συνήθως η τέχνη δεν σου επιτρέπει να είσαι πολύ σχολαστικός. Πολύ σύντομα η ψυχή του μπορεί να χαθεί αν υπάρχει πάρα πολύ τελειομανία σε όλο αυτό. Έτσι, δεν έχει να κάνει με την τελειομανία, αλλά με το να βάζεις την καρδιά σου σε αυτό που αγαπάς. Και, φυσικά, το αποτέλεσμα θα σε δικαιώσει στο τέλος. Δεν νομίζω, όμως, ότι αυτό έχει να κάνει με το να είμαστε πολύ αυστηροί, ή πολύ Γερμανοί, αγαπάμε αυτό που κάνουμε, οπότε δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό κάθε μέρα.
-’Eχετε επισκεφτεί ποτέ την Ελλάδα; Αν όχι, το μέρος που έχω να σας προτείνω είναι η Ικαρία. Πιστεύω ότι θα εναρμονιστείτε πλήρως με το νησί και τον κόσμο εκεί.
UNO: Σε ευχαριστούμε πολύ για τη πρόταση αυτή, ελπίζω πραγματικά ότι θα μπορέσουμε να βρεθούμε εκεί κάποια μέρα. Μερικοί από εμάς είδαμε την Ελλάδα μερικές φορές, Ναι, αλλά ποτέ δεν παίξαμε εκεί με τους Rootz and Radicals. Στην πραγματικότητα, οργανοπαίκτης μας ο Thomas Eibl μόλις πρόσφατα έπαιξε για ένα παραδοσιακό ελληνικό σύνολο, παίζει επίσης παγκόσμια μουσική, μερικές φορές. Δεν υπάρχει ούτε ένα όργανο, ούτε ένα είδος που δεν κάνει. Είναι ο μουσικός σκηνοθέτης μας στο συγκρότημα. Έτσι, η σύνδεση αυτή είναι ήδη εκεί με έναν τρόπο. Θα χαρούμε να βρεθούμε σ ‘ εκείνο το μέρος που μας είπες, μια μέρα, Ναι σίγουρα.
– Έχω μια ιδιαίτερη, αδυναμία στα Λιοντάρια και βλέπω ότι το έχετε χρησιμοποιήσει ως σήμα σας. Θέλετε να μου πείτε τι σημαίνει για σας το λιοντάρι;
CHRIS: Το λιοντάρι συμβολίζει την αξιοπρέπεια, τη νίκη και την αποφασιστικότητα. Επίσης, οι δάφνες που αγκαλιάζουν το λιοντάρι στο λογότυπό μας. Το λιοντάρι των Rootz and Radicals είναι σύμβολο αποφασιστικότητας.
– Ετοιμάζετε καινούριο release το οποίο κυκλοφορεί στης 20 Απριλίου του 2020. Πείτε μας δυο λόγια γι αυτό.
CHRIS: Αυτό το νέο release που αναφέρεις θα είναι το άλμπουμ ντεμπούτο μας. Δεν έχουμε κυκλοφορήσει ακόμα κανένα άλμπουμ. Έτσι, σκόπιμα δεν αναφέραμε το άλμπουμ μας το δείγμα μας σαν sample. Είναι ένα δείγμα που συνοψίζει αυτό που κάναμε μέσα στην περίοδο του προηγούμενου έτους. Ακριβώς όπως και το ΕΚ Lianoutden το έκανε αυτό λίγο πριν από το SAMPLERONE. Βάλαμε το SAMPLERONE ένα στην αρχική σελίδα μας για δωρεάν download, επειδή θέλαμε να δώσουμε κάτι πίσω στους οπαδούς μας. Έχουμε κυκλοφορήσει τόσες πολλές μελωδίες πρόσφατα και πριν δημιουργήσουμε ένα πραγματικό άλμπουμ, εμείς με κάποιο τρόπο είχαμε την επιθυμία να το ενώσουμε σε κάτι, ένα κομμάτι της μουσικής που θα ήταν ευχάριστο να δοθεί σε κάποιον και αυτό είναι το sample μας τώρα. Αλλά το ντεμπούτο άλμπουμ του χρόνου, θα είναι διαφορετικό. Αυτό που μπορούμε να πούμε ήδη, είναι ότι δύο τραγούδια του sampler θα είναι επίσης στο άλμπουμ σε μια νέα έκδοση, το Way We All Come From θα είναι στο άλμπουμ σε μια νέα εκδοχή.
UNO: Τώρα βρισκόμαστε στην τελική φάση της παραγωγής του άλμπουμ, εξακολουθούμε να γράφουμε μερικούς στίχους και να πειραματιζόμαστε με όργανα και το mix, αλλά γνωρίζουμε πολύ καθαρά τώρα που πάμε με αυτό το άλμπουμ, άλλωστε το είχαμε στην γραμμή παραγωγής για αρκετό καιρό. Μερικά από τα τραγούδια μόλις πρόσφατα ήρθαν σε μας, ενώ άλλα έχουν ωριμάσει με τα χρόνια. Μόλις πρόσφατα επιστρέψαμε από το Βερολίνο, όπου ο ντράμερ μας, Τόμι Ντόλ , κατέγραψε τα τύμπανα. Όλη η μπάντα ταξίδεψε στο Βερολίνο, για να κάνει κάποια δουλειά εκεί στα στούντιο του Planet Earth . Πάντα υπάρχει κάτι να κάνεις εκεί , ειδικά όταν δουλεύεις σε ένα άλμπουμ. Αισθανόμαστε πραγματικά ευλογημένοι που έχουμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε με μερικούς από τους πιο έμπειρους μουσικούς στην ρέγκε βιομηχανία, άτομα όπως το Josi BigBsta Coppola από την μπάντα Gentleman’s Evolution band ή τον Steve ganjaman που και οι δύο ήταν μέντορες στην παραγωγή μας και μάνατζερ κατά τη διάρκεια της εποχής μας στα Studios Planet Earth. Είναι ευλογία πραγματικά.
more Rootz and radicals
official Site / facebook / instagram / spotify / reggaeville / apple music
November… a month of transitions and changes throughout all the levels. You look back a little bit and you’re considering at what you’ve done during all the year that passed , as well as what you’d like to do the next one. Something I’d never thought to do, is to deal with Reagge music. And it’s not true that I don’t like it, it’s just some kind of “datum” in my mind, it belongs to a locked and hidden box, which opens only for very specific phases of my life. So , in the end of the year I seized the opportunity and said yes when Semis challenged me to interview the ROOTZ AND RADICALS, a 5-member band which origin is located in Regensburg of Germany. Somewhere in the 2013 they first activated and now it’s the time to read carefully the history of who are they and what do they do…
_ Rootz and Radicals, at first sight, your band’s name is a paradox, isn’t it? How was it inspired and what would you like to show to us?
CHRIS: We are all very motivated, I think this is where it comes from, and we can be really radical about Reggae. Everyone who has done a sound check with us will know that. So, next to our high priorities in music, music itself is also the highest priority in our lives in a way. We all do music excessively and we are dedicated to it quite a bit. We spend most of our time together, mostly we work together as a team, writing, recording, promoting our thing with Rootz Radicals. Rootz Radicals is really our family. And I think this is where the Rootz in our names comes in. So, Rootz Radicals does not only mean that we are radical about Roots Reggae, because besides Roots we also do a lot of Dancehall, Afrobeats, Rocksteady, and Hip Hop inspired tracks. So we’re not a Roots band alone. The Rootz, I guess, is to indicate the foundation, you know. The Foundation that you have to have not only in music but in life in general, something that is your Roots, your family. For some it is their ancestry, for us, it is the band.
_ Personally, I consider reggae a kind of rebellious music. During adolescence, I had been searching and listening to it, at that time I believed I could change the whole world. Do you believe that your music is like a “music breakout”?
UNO: Definitely, music is something that can transport things to the minds of people in a way that no other thing can. Sound itself is a very powerful tool. In my opinion, music that discriminates against one another has no value, even if it is Reggae. Reggae alone doesn’t make things more sacred at all. Music is there to bring together all kind of people, and that is its true value. It is there to touch your heart in a serious and positive way, this is the real power of reggae. It can speak something very true. And something that is true and also inconvenient at the same time, so, Reggae confronts people with problems in a way that they can relate to because of the music. People who don’t listen to the lyrics sometimes think Reggae is only a positive music alone. It’s certainly not. It is a very serious music. But this positive seriousness, confidence and humility, that is what is important and attractive about Reggae.
And like you, we were all caught by the power of sound during our childhood, and in our teens, yeah. I was immediately captured when my mama gave me a CD entitled “Magic Reggae” it had all the legends on it, and the moment I heard that CD I knew what I wanted to do. Also concerts by Gentleman and the Far East Band have inspired us a lot, we went there together, and those were the moments when it became clearer and clearer to us what it is about Reggae that we want to be a part of and contribute to it. We are certainly very grateful to be able to a part of this worldwide movement.
_ The kind of music you represent is reggae dancehall. I would like you to name one collaboration with a famous artist that you wish to have in the forthcoming future?
Chris & Uno: Gentleman
_ Which is the main source of your inspiration for the songwriting? Have you ever visited Africa, or South America, or Jamaica, the countries where reggae was born?
CHRIS: Yes, we have visited Jamaica, the country where Reggae was born. For my first trip to Jamaica, I had the privilege to go to The University of the West Indies as a student at the Reggae Studies Unit. Uno joined me for some time after exams were over. That’s when we did the video for August Town Sound and Gal Weh in Deh. We did another music video as well for the Israel Riddim that we released shortly after. It was a very crucial time for us and also very inspiring. It has influenced how we perceive Reggae as a music. Not only how it is played and performed, but also, we got closer to the understanding that Reggae music is a sincere outcry for a better world. So, we love Jamaica and we are very grateful to have had all the opportunities that we’ve had.
_While I was thinking of the interview questions, I was listening to the song “Way We All Come From” and I was really amazed. A few words about this uplifting song?
UNO: That song came to us during the first big fugitive wave that came to Germany from Africa in about 2013. During that time we had big parties with people from all over Africa. Nigeria, Sierra Leone, Gambia, Kongo, Senegal, Uganda and what not. That song “Way We All Come From” also features an artist from Sierra Leon named Black Fortay. We naturally embraced the situations and I guess as a Reggae band, we attracted a lot of music lovers who came to Germany at that time. Back then the political situation about immigration was more relaxed and society hadn’t been as split into political extremes as nowadays. So basically, everybody was in our small town was happy seeing society getting more diverse and seeing everybody having a good time with so many different cultures. So, I guess that reminded us that we’re all traveling in the same boat and all coming and going the down the same way. It was a good time, you can see it in the video of the song. We really had a great time. I mean we still have, and the collaborations with African artists have taken a very professional level now. Take for example Freddie Wize, the tune “Bad Government” we did with him hit the Global Reggae Charts at #11. That really surprised us, but the credit here all goes back to the artists. “Bad Government” for sure is a wicked tune. Freddie heard about Rootz Radicals from the African community in Munich and that’s also from where they sent him to our studio because he was asking to record some Reggae & Dancehall. One day, he just knocked at our door and said he wanted to record. So, we said, ok sing. Which he did, we were convinced by his deep and powerful voice, and also his vibe, so we asked him in. That’s how “Bad Government” came into existence.
_Which live show was the one that made you feel that the audience was feeling exactly what you were singing?
CHRIS: Wow that is an interesting question. In other words, where did we have the most ecstatic moment with our audiences? Hm, hard to say, maybe that one night we played at the Reggaejam Festival in Austria. We were the last band to play that evening and the crowd was wild already after a really powerful Irie Vibration concert. I think there were about 3000 people who were so fired up the place was on fire. And the location too was really wicked. We like to remember that day, for example, yes, we surely had a very tight connection to the audience there, yeah, but there are more similar experiences, like Eastrock Festival, so it is really hard to tell.
_Germany, the country of your origin and the place where your music is born, is a country, generally “strict”, at least the way it looks like in our eyes. Do you believe this has an effect on your music style?
CHRIS: Indeed, we are strict about everything that concerns our music. We try to have a very high standard for sure. But you always have to find the balance, because usually, art doesn’t allow you to be too pedantic. Very soon the soul of it can get lost if there is too much perfectionism involved. So, it’s not about perfectionism, but about putting your heart in what you love. So naturally, the outcome will profit from that, I don’t think this has to do with being very strict, or very German, we love what we do, so we try our best every day.
_Have you ever visited Greece? If not, I’d highly recommend Ikaria island. I believe you will fit into both the island and the people living there.
UNO: Thank you very much for that recommendation, I really hope we will be able to go there one day. Some of us saw Greece a couple of times, yes, but we never played there with Rootz Radicals. In fact, our organ player Thomas Eibl just recently played for a traditional Greek ensemble, he plays world music, too, sometimes. There’s hardly an instrument or genre that he doesn’t do. He is our musical director in the band. So the connection is there in a way already. We would be more than happy to come to that place you said, one day, yes definitely.
_I have a special affection for lions and I see you use it as your badge. Would you like to tell me what the lion means to you?
CHRIS: The lion symbolizes dignity, victory, and determination. Also, the laurels that embrace the lion in our logo. The Rootz Radicals Lion is a symbol of determination.
_ You are preparing a new release which is going to be published on April 24 of 2020. Tell us a few words about this new release
CHRIS: This new release that you are mentioning is gonna be our debut album. We haven’t released an album as yet. So, intentionally we didn’t call our SAMPLER ONE an album. It’s a sampler that summarizes what we did within the period of the last year. Just like the EP “LianOutta Den” did that a little bit before the SAMPLER. We put the SAMPLER ONE on our homepage for free download because we wanted to give something back to our fans. We have released so many tunes recently and before we release an actual album, we somehow or other had the desire to put it together into something, some piece of music that you would be happy to give to somebody, and that is our SAMPLER ONE now.
But the debut album next year, it will be different. What we can say already is that two songs of the Sampler will also be on the Album in a new version, also Way We All Come From will be on the album in a new version.
UNO: Now we are in the final phase of the production of the album, we still write some lyrics and experiment with instruments and the mix, but we know very clearly now where we are going with this album, we have had it in the pipeline for long enough. Some of the songs just recently came to us, while others have grown more and moreover the years. Just recently we returned from Berlin where our drummer Tommy Dread recorded the drums. The whole band traveled to Berlin, too, to do some work there at the Planet Earth studios. There’s always something to do, especially when you work on an album. We feel really blessed to have the opportunity to work with some of the most experienced musicians in the Reggae business, people such as Josi “Big Finga” Coppola from Gentleman’s Evolution band or Steve a.k.a. Ganjaman who both have been our mentors and production managers during our time at the Planet Ea
special thanks to::
+ Boomrush Promotions / Felix Rühling
+ Panayiota Kefaliakou