Η Κωνσταντίνα Καρατζόγλου λατρεύει τη μουσική του Cayetano και θέλησε να μάθει πιο πολλά για τον ίδιο καλώντας τον για ένα καφέ..
Πρώτη συνάντηση με τον μουσικό καλλιτέχνη και παραγωγό, Cayetano, που κάτω απ΄τη σκηνή ακούει στο όνομα Γιώργος Μπρατάνης. Βρεθήκαμε στο κέντρο της πόλης, γιατί μας αρέσει η «φασαρία»… διότι αν έχεις μουσικό αυτί μπορείς να ξεχωρίσεις ήχους και να φτιάξεις μουσική…
Δεν σας είπα που βρεθήκαμε όμως. Η συνάντηση έγινε στον ατμοσφαιρικό χώρο του T.A.F το οποίο αποτελεί σήμερα σημείο αναφοράς στον πολιτιστικό χάρτη της πόλης: Έναν χώρο υλοποίησης καλλιτεχνικών δράσεων, πειραματικών εκθέσεων, δημιουργικών συνεργασιών, καθώς και φιλοξενίας εκδηλώσεων.
Καταφθάνει στην ώρα του και ξεκινάμε να πίνουμε τον καφέ μας με κάποιες μικρές «ανακριτικές, μουσικές ερωτήσεις». Απολαύστε τον…
Γνωρίζω ότι έχεις κάνει πολλά ταξίδια στο εξωτερικό, όπως επίσης ότι έχεις μείνει για καιρό στην Ισπανία. Πόσο έχουν επηρεάσει οι διαφορετικές κουλτούρες τη μουσική σου;
► Νομίζω ότι είναι εμφανές σε κάθε κομμάτι μου αυτό, από την αρχή μέχρι το τέλος. Σαφώς η Ισπανία ήταν παρούσα στα 50 λεπτά που διαρκούσε ο πρώτος μου δίσκος‘Focused’. Με Ισπανικές κιθάρες και ισπανόφωνα κομμάτια. Εκεί γεννήθηκε ο Cayetano. Εκεί ξεκίνησαν όλα.
Η Θεσσαλονίκη, η οποία είναι και η πατρίδα σου, είναι μια πόλη που μπορεί να αναδείξει μουσικές και σχήματα. Αν θυμάμαι καλά το 2009 – 10 ήσουν στον REPUBLIC που τότε θεωρούνταν ένα από τα πιο πρωτοπόρα ραδιοφωνικά project. Τι θυμάσαι από εκείνη την εποχή;
► Ήταν λίγο πιο νωρίς, χρονικά μιλώντας, και παρουσίαζα μουσικές από διάφορους καλλιτέχνες. Ήταν δύσκολο και ταυτόχρονα πολύ ενδιαφέρον, γιατί μου έδωσε και μένα το κίνητρο να κάνω ένα βαθύτερο ψάξιμο στην δισκοθήκη μου. Για 2 συνεχόμενα χρόνια, κάθε μέρα παρουσίαζα έναν διαφορετικό καλλιτέχνη από οποιαδήποτε μουσική σκηνή και έλεγα για τις μουσικές του και τη ζωή του. Αυτό για μένα είναι μουσικό ραδιόφωνο. Καλές οι playlists αλλά θεωρώ ότι η πρόταση θα πρέπει να υπάρχει. Το είχαμε ξεκινήσει πειραματικά και όλο αυτό είχε αποκτήσει φανατικό κοινό. Δηλαδή υπήρχε κόσμος που σε συγκεκριμένες ώρες άνοιγε το ραδιόφωνο για να ακούσει μόνο την μουσική πρόταση της ημέρας.
Στην αγγλικανική εκκλησία ήταν απίστευτα συγκινητικό. Το κοινό έκανε ησυχία και άκουγε με απίστευτο σεβασμό…
Σε έχω ακούσει να παίζεις με μπάντα, να κάνεις Dj sets και πολλά πράγματα γενικά. Από πού εμπνέεσαι, για τα διαφορετικά project που κάνεις;
► Βασικά είμαι άνθρωπος που βαριέται εύκολα, αυτό είναι το πρόβλημά μου! Έχω όμως την τύχη να μου βγαίνει δημιουργικά. Αλλά επειδή ακριβώς βαριέμαι εύκολα και όταν βαριέμαι εύκολα, κουράζομαι και εύκολα, προσπαθώ να κάνω διαφορετικά πράγματα. Αν μπορούσα να κάνω όλες μου τις εμφανίσεις με τη μπάντα θα το έκανα αλλά είναι κάτι δύσκολο και πολύ δαπανηρό οπότε έπρεπε να εφεύρω το σόλο, το one man show το οποίο έχει στηθεί για μεγάλους χώρους και όχι για μικρά μπαράκια , διότι είμαι και λίγο μαξιμαλιστής. Όμως το έχω παρουσιάσει σε χώρους που ήθελα όπως στο Κρατικό Θέατρο Θεσσαλονίκης, στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και στην Αγγλικανική Εκκλησία…
Τι σου αρέσει να κάνεις περισσότερο Dj set, live μουσική επί σκηνής ή να παίζεις με όλη σου τη μπάντα;
► Με τη μπάντα δαγκωτό! Ξεκινώντας από το ταξίδι και ότι αυτό εμπεριέχει, δηλαδή την ωραία παρέα, τη διαμονή στο ξενοδοχείο με τα τραπεζώματα… Μέχρι και στη σκηνή πάνω υπάρχει άλλη ενέργεια. Είναι πολύ ωραίο… Είναι ανεκτίμητο!
Τι σε ερέθισε να γράψεις το Α Hot Day το οποίο είναι λατρεμένο μου; …πριν απαντήσει του κάνουμε μια εισαγωγή με τον φίλο μου τον Αποστόλη , που με συνόδευε σ’ αυτή μου την αποστολή, ότι είναι αγαπημένο τραγούδι και των δυο μας και προσπαθούσαμε να του περιγράψουμε τι σημαίνει ένα κομμάτι να το έχει ο Αποστόλης στο repeat για μήνες…
► Σε αυτό το κομμάτι η δική μου συμβολή δεν ήταν στο γράψιμο αλλά στην ενορχήστρωση και στην παραγωγή του. Η βασική ιδέα ήταν του Loopa Scava με τον οποίο ξεκινήσαμε μια ωραία συνεργασία από το μηδέν, δίχως να γνωριζόμαστε. Ήρθε μια μέρα απ’ το στούντιο και μου είπε “Γιώργο έχω 10 ιδέες, ιδέες 30 δευτερολέπτων” τις οποίες τις βρήκα ενδιαφέρουσες και δούλεψα πάνω σε αυτές. Με ένα καταπληκτικό σαξόφωνο, τον Δημήτρη Τσέλιο, την εξαιρετική Πελίνα στα φωνητικά και με μια συμφωνία στην δισκογραφική Etage Noir του Parov Stelar, η ιστορία αυτή κατέληξε από το όμορφη στο μαγική.
Εκείνη την περίοδο εσύ είχες κάτι στο μυαλό σου
► Ετοίμαζα το The Big Fall, ήμουν ήδη στα γραψίματα, αλλά όπως και να έχει εμένα μου παίρνει περίπου 2 χρόνια να ολοκληρώσω ένα άλμπουμ, οπότε ήταν ένα καλό διάλλειμα περίπου 3-4 μηνών και ήταν αναζωογονητικό. Εξάλλου όταν δουλεύεις σε ιδέες άλλων παίρνεις και εσύ ιδέες.
Η νέα τάση μουσικής σε θέλει Live επάνω στη σκηνή να δημιουργείς τα κομμάτια σου εκείνη τη στιγμή. Πόσο ιδιαίτερο είναι αυτό που έκανες στην Αγγλικανική εκκλησία;
► Δεν ξέρω αν είναι η νέα τάση, είναι όμως σίγουρα κάτι που μπορείς να κάνεις σήμερα με την τεχνολογία που υπάρχει. Μπορείς να το κάνεις εδώ και δεκαετίες είναι η αλήθεια αλλά ενώ τότε ήθελες μια νταλίκα πράγματα, τώρα όλα χωράνε σε ένα μικρό σχετικά αμάξι. Είναι μια πρόκληση και ως προς το δημιουργικό κομμάτι όσο και να αναμετρηθείς με το τέρας μέσα σου, δηλαδή εσένα τον ίδιο. Την πρώτη φορά που ανέβηκα στη σκηνή, ακόμη και μετά από πρόβες, ένιωθα ότι δεν μπορούσα να πάρω ανάσα και ότι θα πατήσω ένα κουμπάκι και θα γίνει έκρηξη.
Στην αγγλικανική εκκλησία ήταν απίστευτα συγκινητικό. Υπήρχε κόσμος που δεν μπορούσε να μπει. Το κοινό μέσα έκανε ησυχία και με άκουγε με απίστευτο σεβασμό, ο χώρος μου προκαλούσε από μόνος του ένα δέος… Είναι καλά χαραγμένο στο μυαλό μου και θα συνεχίσει να είναι.
Στα φωνητικά σου έχεις τον GEORGE PERIN και τη ΒΑΛΙΑ – την οποία αγαπώ και έψαξα να βρω πληροφορίες για εκείνη και δεν βρήκα πουθενά – , τι είναι αυτοί οι δυο άνθρωποι για σένα;
► Όλοι αγαπούν τη Βάλια! Βασικά ας ξεκινήσω λέγοντας ότι δεν είναι μόνο αυτοί οι δυο. Είναι η Πελίνα στο δίσκο με Loopa Scava, η οποία κάνει πολύ καλή καριέρα στην hiphop σκηνή. Η Θέμις Βελένη, στον πρώτο και στον καινούριο δίσκο, που τραγουδάει Ισπανικά και Γαλλικά, με μια τρομερή φωνή. Η Αλεξάνδρα Σιετή και ο ΒNC ή αλλιώς Jeff Gonzales που συμμετέχουν στον καινούργιο δίσκο… Όλοι μου οι συνεργάτες είναι η οικογένεια μου. Με τον Γιώργο Perin, ο οποίος θεωρώ ότι είναι απ’ τις πιο σπουδαίες φωνές στην Ευρώπη, μας συνδέει μια φιλία χρόνων. Όσον αφορά στη Βάλια είναι μια σούπερ ταλαντούχα κοπέλα με εξαιρετική φωνή η οποία ποτέ δεν ασχολήθηκε επαγγελματικά με αυτό. Είναι μια αντιστάρ που απολαμβάνει αναγνώρισης στον δικαστικό κύκλο. Με όλους μου τους συνεργάτες έχω μια απόλυτα υγιή επαγγελματική σχέση.
Σε αυτό το σημείο να πω για το σύνδρομο του Τριγώνου. Η Βάλια είναι η αγαπημένη μου, διότι, έμαθα τον cayetano από το τραγούδι του Fairy Tails με φωνή της Βάλιας, που το έπαιζε ο αγαπημένος μου ραδιοφωνικός παραγωγός και πλέον φίλος και συνεργάτης Σέμης Πετράκης στο σταθμό που εργαζόταν τότε. Και κάπως έτσι να δημιουργηθεί το τρίγωνο αυτό , που αυτή τη μέρα είχα την τύχη να ρωτήσω Face του face τον καλλιτέχνη Cayetano για τη μουσική του
Πιστεύεις ότι θα υπήρχε λόγος να κάνεις ένα reunion με τους Στρογγυλό Κίτρινο;
► Δεν νομίζω! Έχει πέσει αρκετές φορές στο παρελθόν σαν ιδέα στο τραπέζι, αλλά πάντα ήμουν αρνητικός λίγο σ’ αυτό. Δεν μου αρέσουν τα reunion. Να κάνουμε 2 live σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη… Και λοιπόν;
το νέο άλμπουμ είναι έτοιμο…
Είναι 70’s, progressive, ψυχεδέλεια, χωρίς editing, με κιθάρες… μέχρι και κλασσική μουσική έχει μέσα
Νέος δίσκος, πότε τον περιμένουμε; Τι μας έχεις ετοιμάσει αυτή τη φορά; Και τι ετοιμάζεις τον Φεβρουάριο στο ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος;
► Καταρχήν το νέο άλμπουμ είναι έτοιμο, νομίζω ότι θα κάνει τους περισσότερους που αγαπούν τη μουσική μου, να κοιτάξουν αλλού. Είναι 70’s , progressive, ψυχεδέλεια, χωρίς editing, με κιθάρες, αναλογικά κλπ. Μέχρι και κλασσική μουσική έχει μέσα. Γι’ αυτό τον λόγο έγραψα μια ορχήστρα από την Ρουμανία. Πρόκειται για ένα soundtrack μιας ταινίας που προς το παρόν δεν υπάρχει και όλα δείχνουν ότι θα κυκλοφορήσει το Φθινόπωρο. Είναι πολύ διαφορετικό απ όλα όσα έχω κάνει.
Παράλληλα τελείωσα μια παραγωγή για τους Sworr. και το πρώτο single Colder μόλις κυκλοφόρησε. Ο δίσκος τους κυκλοφορεί τον επόμενο μήνα από την Fair Weather Friends και τον θεωρώ απ΄τις καλύτερες δουλειές που φέρουν την υπογραφή μου.
Δεν μου λες για το Νιάρχος όμως; Μου κρύβεις κάτι;
► (γελάμε).. Έχω την τιμή να συντονίσω μια ανοιχτή συζήτηση που θα γίνει με τον Adrian Sherwood, με τον οποίο οι δρόμοι μας είχαν διασταυρωθεί κάποια χρόνια πριν, στις 10 Φεβρουαρίου στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Είναι ένας παραγωγός θρύλος και νομίζω θα έχει πολύ ενδιαφέρον.
Τον είδα να μου χαμογελάει με νόημα καθώς μιλάει για το Νιάρχος και τον ρώτησα αν θα τον δούμε το καλοκαίρι σε όλα αυτά τα μαγικά που κάνει στους ανοιχτούς του χώρους αυτό το ίδρυμα. Μου απάντησε με ένα τεράστιο χαμόγελο και τη λέξη μακάρι.
Τέλος για να σας μεταφέρω όσο περισσότερο μπορώ το κλίμα αυτού του καφέ και αυτή της όμορφης κουβέντας με τον Γιώργο, θέλω να σας πω ότι αφού κλείσαμε τις ερωτήσεις και την ηχογράφηση, μείναμε άλλη μια ώρα να συζητάμε για μουσικές Ελλήνων καλλιτεχνών και όχι μόνο, για φεστιβάλ που έρχονται το καλοκαίρι και φυσικά για τις ανθρώπινες σχέσεις στις μέρες μας. Ενώ έριξα την πρόταση, αφού ο καινούριος δίσκος θα είναι progressive, να βρούμε ένα underground μαγαζί στην πόλη και να πιούμε μπύρες… είμαστε ακόμη σε αναζήτηση, όποιος έχει κάποια καλή πρόταση παρακαλώ να επικοινωνήσει…